Trápíte se při řízení své firmy, svého podnikání? Plavte při řízení firmy jako ryba ve vodě 😉

Ve spolupráci s paní Ing. Michaelou Tréglovou, specialistkou a konzultantkou efektivity a zjednodušování práce podnikatelům, jsme pro vás připravili Caflou akademii II - kontrolujte své podnikání. Cílem akademie je šetřit váš čas a naučit vás používat postupy a nástroje, které usnadní a zefektivní vaše podnikání už navždy. 

🎓 Caflou akademii přináší Caflou - český all-in-one manažerský systém, se kterým řídíte výkon a ekonomiku své firmy a týmu, 100% digitálně, i na dálku.

ZÁKLADY ŘÍZENÍ FIRMY

📺 Video rozhovor: Jak řídit efektivitu firmy, zakázek a lidí

Křišťálová koule nebo pohled z okna? Která je ta nejčastější manažerská metoda? Přiznejme si, že takhle začíná skoro každý. Pokud ale chcete se svojí firmou doplout do klidných vod, začněte se raději řídit především čísly.

Podívejte se na rozhovor Zážeh Martina Hurycha s Petrem Mackem na téma: Jak řídit efektivitu firmy, zakázek a lidí. 

Pokračovat

🔥 7 hříchů při řízení malých firem

29. 07. 2022

Řízení malé firmy je náročný úkol, ať už se na to díváte z jakéhokoli pohledu. Konkurence je tvrdá, marže tenké a byrokracie náročná. Ke všemu je těžké najít loajální zákazníky, a ještě těžší si je udržet. Abyste mohli konkurovat, je velmi důležité zvolit správný přístup k řízení a vyhnout se sedmi hříchům, kterých se malé firmy obvykle dopouštějí. Pojďme se ponořit do nejčastějších chyb a účinných způsobů, jak se jim vyhnout.

Věděli jste, že firmy mají sklony k neúspěchu, protože se dopouštějí 7 hříchů při řízení malých firem? Přečtěte si, jak je rozpoznat a jak se jim vyhnout.

Pokračovat

💡Inspirujte se trendy v řízení malých firem pro rok 2024

Svět se vyvíjí a podnikatelé i v roce 2024 čelí novým výzvám i příležitostem. Přechod na digitální technologie, zabezpečení dat, využití umělé inteligence i flexibilní pracovní úvazky se dostávají ke slovu více než kdy jindy – a rozhodně nejde o témata jen pro korporáty. Zorientujte se v klíčových trendech řízení a zjistěte, v čem se malé firmy mohou rozvíjet, aby dobře prosperovaly a obstály vůči konkurenci.

Pokračovat

🧑‍🤝‍🧑 7 tipů pro řízení malých firem, které zvýší produktivitu zaměstnanců

23. 09. 2023

Bojujete se zvýšením efektivity svých procesů a zvýšením produktivity? Pokud ano, nejste sami – jedná se o běžný problém u řízení malých firem.

Pracovní síla je klíčovým faktorem, který určuje, jak je organizace produktivní. Zvýšení celkové efektivity se proto odvíjí od zvýšení produktivity zaměstnanců. Budování angažovanosti je základním krokem k dosažení tohoto cíle. 

Pokračovat

️✔️ Série rad a tipů pro řízení projektů - Jak efektivně řídit projekty

Využijte principy a praktiky efektivního projektové řízení a pravidelně doveďte své projekty a projektové týmy k úspěšným koncům a splněným cílům. Příspěvky jsou určeny nejen nováčkům v projektovém řízení, ale také těm, kteří mají problémy s aplikací komplexnějších standardů a hledají „základní pravdy“ a tipy pro řízení projektů.

Pokračovat

🧭 Víte, kam vaše firma směřuje? Tipy, jak nastavit a sledovat cíle

Dny majitelů malých podniků jsou plné aktivit pro zajištění chodu firmy. Nastavení a sledování cílů se často schovává až na konci dlouhého to-do listu. Pokud si však každý měsíc vyhradíte alespoň chvilku na definování a přezkoumání svých cílů, může to vaše podnikání nesmírně posunout. Neutopte se v operativě a zjistěte, jak začít pracovat s cíli.

Pokračovat

📐 Měřte své podnikání: 3×3 klíčové ukazatele výkonnosti pro malé firmy

13. 03. 2024

Kdo měří, ten může řídit! Inspirujte se našimi tipy na ukazatele úspěchu v podnikání – od finančních, přes marketingové, až po vztahy se zákazníky.
Data mají v podnikání své místo, ale nic se nemá přehánět. Zaměřte se na ukazatele, která vaší malé firmě skutečně pomohou prosperovat, a oddělte ty důležité od zbytečného balastu. Navedeme vás a prozradíme tipy na nejoblíbenější metriky. 

Pokračovat

⚗️ Procesní řízení? Žádná atomová věda!

18. 06. 2019

Procesní řízení… Zní to strašně odborně. Nebo odporně? Ve skutečnosti jsou procesy všude kolem nás, všichni je nějak řídíme. A nepotřebujeme na to doktorát. Často stačí i základka nebo prostý selský rozum.

Pokračovat

🤝 Pečujte dobře o své kontakty

25. 10. 2019

Kontakty jsou bez nadsázky jeden z nejcennějších pokladů, které ve firmě máte. Zaslouží si excelentní péči. Dáváte jim ji?

Pokračovat

📋 Jak se připravit, když se rozhodnete svoje úkoly delegovat

08. 07. 2020

Delegování je prostředek, který vám může pomoci uvolnit si hlavu pro důležité aktivity. Nicméně bez přípravy byste mohli taky rychle ztroskotat.

Pokračovat

👩‍💼👨‍💼Poznejte svůj tým a zlepšete tak spolupráci i produktivitu

15. 07. 2024

Každý přináší do týmu různé talenty, osobnostní rysy a perspektivy. Dovednosti se může naučit téměř každý, ale přirozené vlohy a charakterové rysy jako šéf změníte jen těžko. Když dobře poznáte členy svého týmu, můžete upravit svůj přístup k řízení tak, aby lidé využili nadání na maximum, dostali prostor a zároveň byli spokojení a motivovaní způsobem, který jim nejlépe sedí. Zjistěte, jak na to.

Pokračovat

AUTOMATIZACE

další kategorie článků: Základy řízení firmy, Procesní řízení, Nástroje, Remote management

💡 Automatizace pro každého s Ondřejem Koudelou 📺

Co se ve videu mimo jiné dozvíte? Např. pro koho automatizace jsou, proč firmy integrují a automatizují, kdy se firmy začínají do integrací a automatizací pouštět, co se v CAFLOU nejčastěji automatizuje nebo jaké jsou typické scénáře/workflow. A mnojem více, třeba že automatizace dělají zaměstnance šťastnějšími 💖.

Pokračovat

🤖 Automatizujte...A vymačkejte ze svých procesů ještě víc!

07. 08. 2020

Vyladěné procesy jsou standardem pro efektivnější fungování firmy. Přidejte ještě jejich automatizace a dostanete z nich maximum.

Pokračovat

🤖 Automatizace procesů - Proč? Co? Jak? + 3 ukázky 📺

Co je automatizace procesů? Pro koho automatizace je? Co se dá automatizovat? Jak začít automatizovat? A k tomu 3 ukázky automatizace procesů. S Jirkou Rosteckým z MladýPodnikatel.cz jsme téma rozebrali a 3 ukázky také předvedli.

Pokračovat

🤖 Automatizace procesů - Jak vytěžit z automatizací a integrací 📺

S odborníky na automatizaci procesů a analytiku a mapování procesů jsme diskutovali, co je vlastně automatizace procesů, pro koho je vhodná, proč vůbec automatizovat či integrovat a hlavně o tom, že to opravdu není raketová věda, že digitalizace a automatizace procesů jsou dostupné opravdu všem firmám a podnikatelům a že přínosy automatizací a integrací jsou zřejmé a také měřitelné. Prakticky si také ukazujeme dva příklady automatizací a to včetně změření přínosu takové automatizace.

Pokračovat

🦾 Automatizace procesů v malé firmě: jak a čím začít?

Určitě jste už slyšeli o automatizacích. Možná si ale říkáte, že je to záležitost pro velké korporáty s armádou IT specialistů. Ve skutečnosti i malé firmy nebo živnostníci mohou automatizovat své procesy a uvolnit si ruce bez velkých investic a znalostí programování.

S automatizacemi dokážete rychleji reagovat na požadavky zákazníků, poskytovat kvalitnější služby a díky nižším nákladům nabídnout lepší ceny (nebo více vydělat). Malé firmy, které chtějí být konkurenceschopné, už teď hledají způsoby, jak zvýšit efektivitu a ušetřit čas. Přidejte se k nim! Pomůžeme vám začít.

Pokračovat

PROCESNÍ ŘÍZENÍ

další kategorie článků: Základy řízení firmy, Automatizace, Nástroje, Remote management

📈 Jak zlepšit produktivitu pomocí vylepšování řízení procesů

Pokud si přejete zvýšit produktivitu své firmy, vylepšení obchodních procesů (tzv. BPI, jako zažitá zkratka pro anglické business process improvement) je efektivní možností. Tato iniciativa vám pomůže zlepšit pracovní postupy tak, aby byly procesy efektivnější, odpovědnosti lépe definované a zaměstnanci chápali svou roli v širším kontextu.

V tomto článku probereme způsoby, jak zlepšit produktivitu právě pomocí iniciativy pro vylepšení obchodních postupů a jak co nejvíce těžit ze správně nastaveného systému.

Pokračovat

⌛ Šetřete svůj čas, peníze i energii

16. 10. 2019

Na úrovni nezávislých profesionálů nebo malých podnikatelů se o procesním řízení moc často nemluví. V poslední době se sice povědomí o procesech zvyšuje, ale stále ještě má pro menší subjekty nádech něčeho složitého a nesrozumitelného. Možná proto, že se o něm mluví hlavně v souvislosti s velkými firmami a korporacemi, standardy, audity a certifikací. Přitom i na úrovni menších podnikatelských subjektů nejsou procesy o nic méně důležité. Dají se řídit velice snadno a dopad na vaši práci mají rychleji než právě ve velkých firmách a korporacích...

Ve spolupráci s www.iPodnikatel.cz a jejich e-magazínem STARTINGUP jsme připravili další článek na téma procesy / kontrola podnikání.

Pokračovat

🕵️ Jak na procesní audit, aby vám procesy stále dobře sloužily

23. 12. 2019

Čas od času je dobré zrevidovat existující procesy a aktualizovat je s ohledem na změny, kterými vaše firma v předchozím období prošla.

Pokračovat

💑 Nerozlučná dvojice: funkční procesy a efektivní komunikace

06. 02. 2020

Komunikace je základem lidské interakce. Dobře nastavená komunikace v týmu spolu s funkčními procesy vám může významně pomoci, abyste pracovali transparentně, efektivněji a neplýtvali svým časem ani energií.

Pokračovat

💼 Procesní byrokracie… Už jste o ní slyšeli?

16. 09. 2020

Striktní dodržování procesů na úkor selského rozumu je extrém, který vám dokáže rozložit morálku v týmu.

Pokračovat

😡 5 tipů, jak otrávit lidi skrze procesy

14. 11. 2020

Čím větší tým řídíte, tím větší šance, že vaše řídící aktivity a procesy někoho otráví. To, co s největší pravděpodobností otráví lidi ve vašem týmu, jsou rigidně definované procesy. Jak se tedy vyhnout zbytečnému otravování?

Pokračovat

📆 4denní pracovní týden: výhody, rizika a tipy, jak na něj

Nejspíš sami víte, že 5 dní v týdnu a 8 hodin denně strávených v kanceláři obvykle neznamená 40 hodin produktivní práce. Studie potvrzují, že méně času v práci nemusí znamenat nižší výkon – často je to totiž přesně naopak. Proto firmy z celého světa experimentují se zkrácením pracovní doby a v některých zemích se už stává standardem. Přemýšlíte, že byste se do změny pustili i vy? Inspirujte se našimi tipy.

Pokračovat

📋 Jak řídí své procesy marketingové agentury

12. 08. 2020

Udělali jsem si malý průzkum mezi marketingovými agenturami, abychom pochopili, jak u nich fungují klíčové procesy a jak obecně s procesy a procesním řízením pracují.

Pokračovat

🛑 6 znaků, že potřebujete systém pro řízení firmy

26. 11. 2022

Budování malé firmy je opravdu obohacující zážitek plný týmového ducha a inovací. Porazit konkurenci, získat si přízeň zákazníků a postupně zvyšovat své zisky patří mezi ty nejlepší momenty. 

Existují však i méně vzrušující ale zároveň nezbytné úkoly v řízení malé firmy. Jsou projekty, které je třeba řídit, termíny, které je třeba dodržovat, rozpočty a finance, které je třeba sledovat, a faktury, které je třeba posílat klientům. Tabulky nebo několik nepropojených aplikací mohou v určitém okamžiku přestat stačit pro potřeby Vaší firmy a malé firmy tedy obvykle dosáhnou bodu, kdy se investice do systémového řešení pro řízení firmy stane nezbytnou.

Pokud máte pocit, že se k tomuto bodu blížíte – nebo už jste v něm – čtěte dál.

Pokračovat

🤷‍♀️ Jak vybrat manažerský systém pro řízení malé firmy?

20. 3. 2024

Ať jste nedávno založili firmu, nebo už pár let podnikáte, zavedení nástroje pro řízení vaši firmu posune kupředu – když si dobře vyberete a budete ho (správně) používat. Firemní systém však není jen o softwaru, ale hlavně o vašich procesech, o tom, jak organizujete práci, komunikujete s týmem, sledujete finance a udržujete firmu v chodu. Pojďte s námi zjistit, jak postupovat při výběru systému pro řízení firmy tak, aby vám opravdu pomohl.

Pokračovat

👌 Tipy pro výběr systému pro řízení firmy, který nejlépe vyhoví vašim potřebám

Na dnešním trhu je k dispozici mnoho systémů pro řízení firmy. Výběr toho nejlepšího je velkým rozhodnutím, které může ovlivnit celou vaši firmu na mnoho let dopředu. Proto je důležité, abyste si vybrali ten správný systém podle svých potřeb a rozpočtu. Jak se můžete orientovat na přeplněném trhu se softwarem pro řízení firmy a držet krok s nejnovějšími trendy v této oblasti?

V tomto článku najdete účinné tipy, jak správně rozhodnout a zavést řešení, které vám bude nejlépe vyhovovat.

Pokračovat

💡 7 tipů, jak snížit náklady na předplatné softwaru a aplikací

Aplikace a nástroje na jednu stranu usnadňují podnikání, ale zároveň zvyšují provozní náklady. Koruna sem, koruna tam, říkáte si – ale za měsíc se mohou nasčítat na pěkný balík. Řada podnikatelů nemá přehled, kolik za různé aplikace celkem platí. Patříte mezi ně a tušíte, že je to prostor, kde byste mohli ušetřit? Pusťte se do revize předplatných a využijte naše praktické tipy, jak zbytečně neutrácet za software.

Pokračovat

📺 Video rozhovor: Jak úspěšně řídit změny a emoce ve firmě při pořizování nového firemního systému?

K pořízení nového softwarového systému pro firmu vedou manažery obvykle racionální důvody, někdy ale taková změna může vyvolat v pracovnících různé emoce. Mohou mít k novému odpor, strach ze změny, projeví obavy i hněv. Lidé totiž mají obvykle pocit, že starý systém funguje, odmítají se učit novému a zavádění nového sytému pro ně znamená tlak.

Podívejte se na rozhovor Petra Macka z Caflou s Michalem Martochem z poradenské společnosti Talentwork, kteří proberou, jak úspěšně řídit změny a emoce ve firmě při pořizování nového firemního systému.

Pokračovat

🗳 All-in-one vs. specializovaný software: Co je nejlepší pro malé firmy?

SaaS (software jako služba) a aplikace obecně se vyvinuly do takové míry, že mezi nimi najdete nástroj pro téměř každou důležitou oblast řízení firmy a firemní proces . Přesto rostoucí počet takovýchto specializovaných nástrojů nicméně nedokázal vytěsnit firemní řešení typu "vše v jednom", třeba jen díky jejich podstatě „místa jedné pravdy“ a uniformní uživatelské zkušenosti napříč firemními procesy. 

Neexistuje univerzální a "nejlepší" způsob, jak sestavit dohromady technologickou infrastrukturu pro vaši firmu – vždy musíte zvážit, jak vaše firma funguje a jaké jsou vaše potřeby, než se rozhodnete zavázat k jednomu nebo několika řešením. A s tímto vám právě pomůžeme v tomto článku. Porovnáme specializovaný software s řešeními typu "vše v jednom" a prozkoumáme, které nástroje jsou pro různé firmy nejlepší. 

Pokračovat

⚔️  Software pro řízení firmy vs. software pro řízení projektů: Najděte nejlepší řešení pro svou firmu

Ačkoliv funkce softwaru pro řízení firmy a softwaru pro řízení projektů se do určité míry překrývají, oba typy řešení se významně liší svým účelem, prvky a způsoby použití. Abychom vám pomohli rozlišit mezi nimi a vybrat ten nejlepší nástroj pro vaše potřeby, připravili jsme stručné a jasné srovnání a přehled jejich výhod, funkcí a využití níže. Nabízíme také příklady nejlepších nástrojů navržených pro zefektivnění řízení firmy a projektů.

Pokračovat

📧 Je e-mail stále relevantní pro komunikaci v malých firmách?

I když e-mail již není jedinou hlavní platformou pro obchodní komunikaci, je stále velmi důležitý. Vaše e-mailová schránka obsahuje urgentní e-maily, upomínky a upozornění, odpovědi na důležité dotazy nebo notifikace z různých platforem, což vám poskytuje ucelený přehled o tom, co si zaslouží vaši pozornost.

Vzhledem k užitečnosti e-mailu by opravdu nemělo být překvapením, že průměrný profesionál stráví téměř třetinu svého pracovního týdne tím, že je čte, spravuje a odpovídá na ně. Tato statistika se netýká pouze vašich kolegů, ale i vašich zákazníků – jsou to profesionálové, kteří si k vám chodí pro produkty a služby. A stejně jako vy i oni každý den procházejí své e-maily.

Při správném použití je e-mail mocným nástrojem nejen pro interní komunikaci , ale také pro oslovení vašich zákazníků a poskytování zákaznické zkušenosti na míru.

Pokračovat

📂 Jak dobře máte ukryté svoje firemní poklady? Máte firemní wiki?

10. 07. 2020

Co není zdokumentované, jakoby neexistovalo. Firemní wiki není archiv. Firemní wiki je nástroj, díky kterému můžete zrychlit práci ve své firmě, minimalizovat prostoje a zvýšit svoji efektivitu.

Pokračovat

📒  Co je CRM systém? Vše, co potřebujete vědět

Zákazníci jsou hybnou silou vašeho podnikání. Je dlouhodobě známým faktem, že 5% nárůst v retenci zákazníků vede k 25-95% nárůstu zisku, a proto poskytování vynikajících zákaznických zkušeností je nejvyšší prioritou. V důsledku toho se CRM řešení již stala nezbytným prvkem řízení pro podniky všech velikostí a klíčový nástroj řízení pro každou malou firmu.

S existujícím systémem CRM je snazší uhlídat své zákazníky a jejich potřeby. Můžete také lépe porozumět zkušenostem kupujícího a jeho cesty k nákupu, což vede k vyšší míře konverze a vyšším prodejům. A to jsou jen některé z výhod, které řešení CRM může přinést vašemu podnikání...

Pokračovat

📅 ERP systém pro malé firmy – co, kdo a proč

Věděli jste, že každá pátá malá firma zkrachuje během prvního roku po založení a jen 30 % malých firem přežije první desetiletí své existence? Příčiny neúspěchu malých firem se mohou lišit, ale obecně se za jednu z hlavních příčin považuje neefektivní plánování a alokace zdrojů. Zde nastupuje řešení ERP, které malým firmám poskytuje nástroje potřebné k efektivnímu plánování a řízení zdrojů.

V tomto článku se dozvíte, proč by malé firmy měly uvažovat o zavedení systému ERP a jak si mohou vybrat ten nejvhodnější pro ně. Probereme také odvětví, která mohou takový software nejlépe využít, abyste si mohli být jisti, že je to ta správná cesta. Ponořme se rovnou do práce.

Pokračovat

📦 Srovnání technologií pro firemní systémy: krabicové řešení, low/no-code, nebo vývoj na míru?

Přemýšlíte, jestli firemní technologie postavíte na hotovém (tzv. krabicovém) softwaru, nebo zda zainvestujete do vývoje na míru, případně sáhnete po moderních no-code a low-code řešeních? V tomto průvodci vás seznámíme s výhodami a nevýhodami všech tří přístupů a podíváme se na to, jak najít správný směr v menší firmě.

Pokračovat

🙅‍♂️ Lidé versus změny: jak připravit tým na zavedení nového systému?

Úspora času a peněz díky automatizaci práce, lepší kontrola nad procesy, zakázkami i financemi nebo sjednocení několika nástrojů do jednoho. Nejen proto majitelé firem přistupují k nasazení nového systému pro řízení firmy. Čeká to i vás? Při implementaci nepodceňte reakci lidí. Poradíme, jak se připravit a na co si dát pozor při komunikaci a spolupráci s týmem, aby změna proběhla v rámci možností hladce a bez zbytečných nedorozumění.

Pokračovat

REMOTE MANAGEMENT

další kategorie článků: Základy řízení firmy, Automatizace, Procesní řízení, Nástroje

️🌎 Série rad a tipů pro řízení firem a týmů na dálku - Jak řídit firmu a tým na dálku

Využijte výhody práce a řízení na dálku a optimalizujte fungování svých firem a týmů právě pro práci na dálku.

Pokračovat

🌐 Jak řídit firmu a tým na dálku? Tipy pro remote management

článek ze série Jak řídit firmu a tým na dálku

Jaké výhody má práce na dálku pro firmy? Jaké jsou hlavní zásady? A jaké jsou bariéry a obavy z "remote módu"? Zjistěte, jak efektivně řídit firmu nebo tým na dálku.

Pokračovat

💡 Už znáte CAFLOU®? CAFLOU je český manažerský systém, se kterým řídíte výkon a ekonomiku své firmy a týmu, 100% digitálně, i na dálku..

🎓 Caflou školení, webináře, workshopy

Vyberte si z našich vzdělávacích akcí jako jsou školení a workshopy nebo online webináře. Můžete se naučit řídit a plánovat cash flow, definovat a optimalizovat procesy a nebo se prostě naučit efektivněji pracovat s Caflou.

Pokračovat

Plavete v cash flow? Pak si pročtěte naše články v Caflou akademii I - kontrolujte své cash flow