Měsíční ceny za CaflouKdyž jsme spouštěli Caflou, nastavili jsme dvě cenové hladiny, 250 Kč (balíček pro jednotlivce) a 500 Kč (balíček bez omezení), kdy 500 Kč je maximální cena, kterou uživatelé mohou za Caflou měsíčně platit, i kdyby v jejich účtu bylo 20 kolegů a 500 projektů nebo 3000 kontaktů či firem. K tomu nabízíme bezplatný účet, na kterém si zájemci mohou Caflou pořádně prověřit, měsíc, dva, tři, i déle.

Musím poznamenat, že ceny jsme nestříleli od boku, ptali jsme se, porovnávali, trochu naslouchali našim instinktům, snažili se použít naše zkušenosti z podnikání.

Z našeho pohledu jsme ceny za nástroj pro malé firmy a živnostníky nastavili citlivě. Přece každý freelancer si může dovolit 250 Kč za nástroj, který mu ušetří čas, pomůže organizovat práci, nahradí třeba 3 nebo 5 jiných nástrojů, které nyní musí používat odděleně (např. na fakturaci, na úkoly, na měření času, na výkazy, na cashflow, jako kalendář atd.). A přece každá firma si může dovolit 500 Kč za nástroj, ve kterém si mohou organizovat práci celé jejich týmy bez omezení velikosti, kde mohou nad prací komunikovat s klienty, kde mohou sledovat výkonost projektů...

Všechno na jednom místě, online, intuitivně, v pěkném webovém rozhraní.

Ale tady jsme se trochu sekli. Někdy je prostě 250 Kč nebo 500 Kč moc! Jak to? Vypozorovali jsme pár důvodů:

  1. Caflou umí spoustu věcí, ale mnozí podnikatelé nebo firmy toho tolik prostě nepotřebují, stačí jim třeba jen fakturace, úkoly neřeší, výkazy neřeší, komunikaci neřeší. Nebo třeba jen úkoly. Nebo vše ostatní řeší, ale možná jen na papíře a stačí jim to. Chápeme, při malých objemech netřeba nové aplikace, která navíc něco stojí.
  2. Některé procesy neumíme nebo neumíme je tak dobře jako dostupné "alternativy". Neumíme fakturovat tak dobře jako specialisté na fakturaci. Neumíme projektové řízení tak dobře jako specialisté na projektové řízeni. Nebo něco neumíme tak, jak to zájemce potřebuje. Nebo něco vůbec neumíme. Atd. Caflou je jako celek komplexní aplikací, umíme toho opravdu spoustu, ale když například někdo potřebuje sofistikované řešení na projekty, může nám něco chybět. Tak proč za to platit. Chápeme, učíme se, vylepšujeme. Příště budeme zase lepší.
  3. Naši potenciální zákazníci jsou spokojeni tam, kde jsou, s jinou aplikací. Podnikatelé už prostě nějaký software používají a jsou spokojeni. Na Caflou se pouze chtěli podívat. Co kdyby. Chápeme. Určitě nechceme přetahovat zákazníky od konkurence, pokud konkurence nabízí opravdu to, co zákazník potřebuje, je spokojený, cena mu přijde férová. A určitě nechceme přetahovat od konkurence třeba jen kvůli tomu, že Caflou stojí méně. Co když za rok přijde nová aplikace, která bude stát méně než Caflou? 
  4. Je zde stále mnoho bezplatných aplikací, tak proč platit. A že je nutné mít ty aplikace 3? Nebo rovnou 5? Nevadí, je to zdarma. Náš cíl je právě nahradit několik aplikací jednou, ale říkáme si za to 250/500 Kč a pro mnohé je to bariéra, 3-5 oddělených většinou nesourodých aplikací zdarma je prostě často "lepší" než 1 aplikace za peníze. Zde chápeme už trochu méně, čas jsou peníze a Caflou už jen tím, že nabízí více věci v jednom, čas ušetří. A tím i peníze.  

A co nás to naučilo?

Opravdu chceme, aby Caflou lákalo na to, co všechno umí, s čím pomůže, jak dobře se používá, již méně na to, kolik stojí (i kdyby to bylo málo nebo hodně). Určitě i vy upřednostníte klienty, kteří trochu méně řeší cenu (pokud není opravdu přehnaná) a trochu více to, co nabízíte, v jaké kvalitě, jak rychle.

Určitě nás to také naučilo, že naše představy o požadované ceně za Caflou jsou právě naše a každý podnikatel, každá firma může mít jinou představu o hodnotě Caflou pro jejich potřeby, někdy více a někdy méně odlišnou od té naší. Nicméně již také vidíme, že naše ceny jsou pro mnohé podnikatele rozumné, jsou ochotni je platit a takových není málo a to je hlavní. Čas ukazuje, že jsme "neustřelili". A s každým vylepšení Caflou je jich víc. Někdy je třeba trochu trpělivost a zákazníci přijdou, tedy pokud nabízíte kvalitní službu nebo produkt za rozumnou cenu.

Také nás to naučilo, že ne každý na naše (a jistě i vaše) podmínky (=cenu) přistoupí a to z různých důvodů. Třeba že radši stráví více času ve více aplikcích, které jsou zdarma, nebo že zůstanou u papíru nebo excelu, protože jim to vyhovuje. A nebo že je to prostě pro někoho hodně peněz. Pokud s podnikáním začínáte, každá stovka je dobrá a někdy se dá těch 250/500 Kč využít jinak, na potřebnější věc (pokud začínáte s podnikáním, dejte nám vědět, určitě se dohodneme a nabídneme vám bezplatný balíček na delší dobu, dokud se nepostavíte na vlastní nohy).

💡 Cena je téměř vždy zásadní parametr každého obchodu, každé spolupráce, každé nabídky. Ale pokud můžete, držte se své cenové hladiny, jistě víte, proč ji máte jakkoliv vysoko. Pokud nabízíte kvalitní služby či produkty a nebojujete právě o přežití, neustupujte. Vaše práce má svou cenu.