Je to na světě, funguje to a může se to používat

Caflou je na světe a už není jen pro mne, každý aplikaci může používat a to i zdarma! Přesně po roce práce.

Aplikace pro freelancery, živnostníky, malé firmy Caflou nevznikla jako obchodní nápad s komerčním potenciálem. Caflou vznikala postupně od začátku mého podnikání (=jaro 2010), jako sada nástrojů, které jsem potřeboval k podnikání a nyní je to vlastně to samé seskupení nástrojů, které jsem jako freelancer běhěm těch let potřeboval k organizaci své práce, jen vše v jednom, online, v cloudu.

Je to o penězích

Za názvem Caflou není nic složitého, Caflou = Cash + Flow. Sledování toku peněz a hlavně příjmů a predikce příjmů jsou aktivitou, které mne doprovází od úplného začátku a pokus elektronizovat tento proces stál za vznikem celé aplikace, proto si cashflow zasloužilo místo i v názvu aplikace. Chtěl jsem prostě od začátku vědět, který klient mi kolik platí, který měsíc, jestli to číslo roste nebo klesá (nebo mizí), jak to vše vypadá sumárně každý měsíc pro všechny klienty, jestli vydělávám víc nebo méně, jestli je vidět nějaký trend (zda měsíc na měsíc suma trochu klesá nebo naopak). Z takovéhoto přehledu mohu trochu předvídat do budoucnosti a třeba více investovat nebo naopak začít šetřit nebo začít více pracovat.

Není to jen o penězích

Caflou ale není jen o tocích peněz, je to i o organizaci práce, pořádku.

S tím, jak s časem bylo více zákazníků, zakázek, bylo více práce, a musel jsem  začít lépe zvládat organizovat úkoly, které z práce vyplývaly. Začínal jsem spíše primitivně, ale psát si vše do bločku, na papíry nebo na nástěnku, už opravdu nestačilo.  Následoval Google kalendář, kde jsem si odškrtával nebo mazal položky, které jsem zapracoval. Také ne ideální. Pak jsem si tabulky s úkoly přesunul do Excelu, kde jsem si zapisoval pracovní aktivity a nebo si barevně označoval splněné úkoly.

úkoly a výkazy po staru

Poté jsem se snažil najít online aplikace na organizaci práce, ideálně zadarmo nebo za rozumné peníze, pár jsme jich vyzkoušel, ale u ničeho jsem nezůstal. Moc komplikované, moc drahé, nesedly mi. Tak vznikl základ další části Caflou, možnost organizovat si práci a zakázky do Projektů (=zakázky) a Úkolů (=pracovní aktivity).

Prostě jsem si vytvořil nástroj na zakázky a pracovní aktivity a jejich organizaci tak, jak jsem potřeboval. Práci si mohu organizovat do projektů a pracovní aktivity zaznamenávám jako úkoly. Mohu si organizovat úkoly svoje, ale také mám pod kontrolou úkoly kolegů, spolupracovníků, klientů, kteří Caflou používají a sdílíme společné pracovní aktivity.

Klient chce vědět, co dělám

Od začátku podnikání jsem reportoval aktivity. Klienti chtěli vidět, co jsem pro ně za jejich peníze dělal (za rámec výsledků mé práce). Někteří mne platili hodinově a musel jsem reportovat čas, někteří mne platili paušálem, ale chtěli vidět, co jsem prakticky dělal. Stačil opět Excel, zapisoval jsme si aktivity, kdy jsem je dělal, kolik jsem na nich trávil času, u některých jsem přidal hodinovou sazbu. Ale i to nebylo úplně ideální, někdy jsem něco přepsal jinou verzí souboru, často jsem se nedostal k souboru z jiného počítače apod.

Takže jsem si do Caflou navrhl i možnost vytvářet výkazy, které jsem mohl přiřadit konkrétnímu zákazníkovi, projektu nebo úkolu. Mohu si také nastavit a vybrat sazby, se kterými čas účtuji.

Snadno vykazujete pracovní čas

Výkazy mohu exportovat do pdf, xls nebo csv a poslat klientovi. Zároveň si mohu z výkazů vytvořit příjem, který se rovnou zapíše do Cashflow a přiřadí automaticky zákazníkovi, k projektu nebo ke konkrétnímu úkolu.

Funguje to, ale neskončili jsme

Spustili jsme Caflou a funguje, můžete si aplikaci vyzkoušet a říci nám, co si myslíte. Nic za to nedáte, jen trochu času.  Věříme, že Vám pomůže zefektivnit podnikání, představit potřebný systém a dodat přehled o tom důležitém. 

Nicméně neusínáme na vavřínech, zatím jsme Caflou pustili do světa. Máme ale dobrou představu o tom, kde aplikace skřípe, kde jí co chybí, kde je co třeba vylepšit. Budeme na tom tvrdě pracovat. Budeme aplikaci také rozvíjet, doplňovat o nové věci, třeba fakturaci, když už máme Cashflow s příjmy a výdaji, faktury si o sebe sami říkají. Doufáme také ve zpětnou vazbu od Vás, uživatelů, protože nyní je to systém pro Vás a Vy nám prosím říkejte, co se Vám líbí a co ne a co Vám chybí a co je zbytečné.

Zkuste Caflou a řekněte nám Váš názor. Co na Caflou říkáte?

Líbí se Vám článek? Dejte nám "lajk" nebo ho sdílejte.

One Comment

  1. Spustili jsme Caflou - software pro malé firmy a živnostníky | Petr Macek & Co.

    […] Po roce práce se nám podařilo spustit pro nás velmi osobní projekt – aplikaci Caflou. Caflou je „informační systém“ pro živnostníky a malé firmy a vychází z osobní zkušenosti a vlastních potřeb. Pro nás vlastně vznikl. Více o tom proč a jak Caflou vzniklo, si můžete přečíst zde: https://www.caflou.cz/novinky/neni-to-jenom-o-penezich/ […]

Napiste Vas komentar

Vas email nebude zobrazen.Povinna pole jsou oznacena *

Muzete pouzit tyto HTML tagy and atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>